Friday, November 25, 2011

Legacy #1

~Salam Sejahtera~

ungkapan ini lebih menarik dan terbuka untuk semua...

satu perjalanan menerusi satu legacy untuk menemui satu LAGENDA TERAGUNG...


26.11.2011, 11.54 a.m, Sabtu

  Hari ini aku melangkah longlai...bangun ku dari sedar sekitar jam 6 pagi...aku tertanya-tanya apakah tujuan hidup aku hari ini...???
    "buat kerja lecturer ke,tido ke??? ermmmm.." terdetik seketika di dalam hati yang berkalung noda ini..
Pelbagai rancangan telah ku susun untuk aku lakukan hari ini. terlampau banyak rasanya samapai diri sendiri rasa tak mampu nak buat.

    "haaaa..apa kata aku tengok video dulu laa, sekurang-kuranya aku tak laa mengantuk sangat jap lagi nak study". HP dibuka lantas cursor disasarkan kepada movie yang nak dicari..."ALAMAK TOYOL"
tiba-tiba hati ku teringat zaman persekolahan dahulu..

"Dulu aku ada kawan-kawan, sekarang kami semua sudah berpecah, dulu aku digelarkan seorang TOYOL..hahahaa lawak kan?? macam mana laa bole kena panggil toyal nie..jahat gilerr kawan-kawan aku nie..tapi tue semua sementara ja, lepas SPM kami semua dah berpisah, semua bawak haluan masing-masing. Ada yang dah ke MESIR..jeles aku dibuatnya, tapi itu semua rezeki masing-masing buat apa aku nak susah hati kerna masih ada yang mengaturkan rezeki aku jauh lebih baik.."

"hoiiiiii!!!!"
     Tersentap aku dari lamunan yang seketika tadi. Mustaqim, kawan serumah aku tiba-tiba dari belakang memeranjatkan ku..nasib baik laa tak ada sakit jantung kalau tak alamat memang habuk laa aku kat dunia nie, memang terlebih Eleventh one minute laa..Allhamdulillah aku sihat lagi..

Selesai aku menonton movie, waktu terus berganjak menghimpit duniaku, macam-macam nak buat tapi tak kesampaiaan..Tapi apakan daya manusia ini pelupa..perlukan banyak bantuan dan pertolongan.. hahaha teringat balik aku kata-kata nie "manusia nie selalu lupa" 

Sang mentari beransur selesai melaksanakan tugasnya, Sang bulan mula berganti tempat itulah karma, hukum alam yang telah ditentukan oleh sang pencipta.
          "Anas, hang dah siap tutorial?? "
                "Dah". Anas ni roomate aku..rajin giler aku je yang malas-malas nie. tapi bagusla ada dia jadi roomate boleh laa tolong ingatkan aku selalu

~sesunnguhnya bepesan-pesanlah dengan kesabaran dan berpesan-pesanlah dengan kebenaran~

No comments: