Monday, December 12, 2011

Ombak RINDU

Salam Sejahtera

Y'all baru-baru nie i ada g tengok OMBAk RINDU....org selalu memperkatakan mengenai ombak rindu hasil karya Fauziah Ashari. Dulu masa form two i ada jugak baca novel nie memang best laa kn...bukan nak kata i nie jiwang ke apa tp dah orang offer suruh baca i pown baca laa...

sedar tak sedar 1.Disember.2011 keluar satu citer OMBAK RINDU apa lagi memang tak sabar laa nak tengok..tapi apakan daya semalam ja baru dapat tengok...at least dapat jugak tengok daripada tak dapat tengok langsung kn???

hurmmmmm selaku aktivis pengkomen citer-citer melayu nie...dengan rasa bangganya aku mengumumkan bahawa OMBAK RINDU termasuk dalam carta citer melayu yang aku minat selepas nur kasih. baru dua crita melayu aku minat ada lagi kaa cerita melayu yang aku minat?? hurm  hopefully ada lagi laa production kat malaysia mampu buat cerita yang lebih gempak dari dua cerita nie..

Ok mari bercerita pasal ombak rindu...mula-mula first part citer tue ayat perghhhh
     " hidup ini bagaikan layang-layang kadangkala terbang bebas di angkasa tapi kalau terputus talinya, hidup ini ibarat layang-layang yang terdampar di lautan mengikut arus laut"

Adoiii ayat first pown dah motivate aku dah...betul laa kalau hidup ini asyik dok kat atas jaa mana mungkin nk berjaya kadang kala kena laa jugak putus tali untuk tahu arah hidup, nak taw tujuan hidup. Tapi apa yang aku respect is penggorbanan dalam novel tuh diadaptasikan dalam movie...Bukan mudah dari novel nak jadikan satu naskah skrip yang memang betul-betul touching

Ehhhh...kau tipulaa kau tak nangis...jangan pikir org perempuan jer nangis tengok citer nie orang laki tak nangis...aku observe satu cinema laki pempuan pakat cover dgn sweater yang depa bawak...taw-taw laa kan late night movie mesti bawak sweater sebab sejuk...hahaha padahal ada udang di sebalik batu nak cover kata depa dok nangis...

haishhhh.....kenapa laa citer nie touching sangat? aku rasa aku da dapat jawapan dia.. cerita nie lakonan Maya Karin+Aeron Aziz+Lisa Surihani semua nie actor and actress mantap sebab diorang bawak character masing-masing dengan jayanya... sebab tue box office,

secondly sebab director citer nie osman ali, dia pndai pilih tmpat nak acting tngk scenery dia pown dah touching kowt..mak aiiii cantik kowt...inilah Alam Allah. Penuh dengan kecantikan.

Ketiga, sebab plot-plot dalam novel diadaptasikan hampir sama macam dalam cerita..well down good job everybody..seriously apabila unsur ketuhanan diletakan dalam cerita romantic macam nie of course secara tidak langsung memberi impak kepada penonton yang melihat...dengar lagu soundtrack dia sudah laa

nie haa lagu soundtrack tue



dengarlahh.....kita ingat tuhan bila kita susah jaa kn??? aku pown samalahh... manusia selalu kena muhasabah diri dan cerita nie banyak bagi pengajaran.. so hopefully banyak lagi production kat malaysia nie keluarkan cerita dari novel tapi jangan belmbak sgt nnt boring plak rakyat malaysia sebab asyik-asyik cerita asal dari novel tapi at least find some sources dari novel yang betul-betul bole buat script dan box office

*oleh itu tahniah kepada team production OMBAK RINDU anda telah berjaya menakluki hati saya.





No comments: