Sunday, August 7, 2011

Diantara Cinta

Cinta itu sememangnya buta...tetapi mengapakah kita terus membutakannya???

Lahir kita penuh perasaan dikurniakan Sang Pencipta penuh perasaan....
terdetik seketika..."apa yang kau mahu"

"aku mahu cinta itu"...

"cinta apa?? Cinta dunia atau Cinta-Nya"

"aku mahukan keduanya...tapi mampukah aku mendapatkan keduanya..aku takut yang dikendong berciciran, yang dikejar tak dapat...aku hanya manusia biasa insan yang lemah..tapi aku dipenuhi nafsu...nafsu aku mahukan keduanya....cinta dunia membawa aku kedalam kebahgian hidup untuk terus berjuang teruske akhirat sana...cinta dunia membuatkan aku menjadi lebih teguh..kuat..bersemangat...Cinta-Nya...menginsafi aku betapa kerdilnya aku di muka bumi ini...aku lahir dari persenyawaan air mani yang hina...aku dilahirkan diatas tangunggjawab sebagai al-khalifah..inilah aku...cinta-Nya menyedarkan aku tentang pentingnya erti pengorbanan, pentingnya erti perjuangan...masa semakin singkat tapi masih banyak yang ingin dicintakan...aku mahu itu...aku mahu ini...tapi mampukah aku memiliki keduanya?? Cinta agung Sang Pencipta? Cinta Dunia yang membina erti hidup kearah perjuangan menuju yang esa?...."

Never Fail?!!


Gulppppp....tersentap seketika...adakah benar love never fail?? sekian lama aku memikirkan....adakah cinta aku kepada Allah itu tidak pernah gagal? sedagkan aku hanya insan yang mencari cinta suci-Nya...mampukah aku?? Sebagai hamba itulah kepentingan usaha....berusaha mencari cinta dunia dan cinta-Nya



Antara Dua??



No comments: