Friday, April 8, 2011

~JATUH boleh BANGUN~

SIAPA KATA JATUH XBOLEH BANGUN??
SIAPA KATA DUNIA INI KEJAM??
SIAPA KATA ???

Merungkai persoalan ini..hati aku masih bersisa duka tatkala melihat
"HARAP MAAF"
AHHHHH!!!!....kenapa mesti aku?? masih berat aku diuji..adakah ini ujian Allah padaku??
aku tak mampu melawan semua ini...kadang2 betapa kejamnya dunia membuatkan aku sengsara tetapi dunia jugalah mengajar kita erti KHALIFAH...indahnya dunia hanya sementara...indahnya akhirat kekal selamanya....

Kadang2 aku tersentak mengapa hanya kerana satu perkara aku mesti jatuh...??? bangunlah wahai HADI kamu ini property of the country..yeahh...maybe i cant land on the moon but one day i will on the MARS...

Mungkin Allah aturkn dugaan untuk hamba-Nya untuk terus beriman...kalau hidup terus menerus penuh dengan kesukaan maka jatuhlah dia suatu hari nanti...Allah itu MAHA ADIL...tidak menhukum umat-Nya terus menerus...dugaan ini satu pedoman buat diriku..kerna ku tahu masih ada sinar yg akan menyinar...hadirnya Matahari mesti disusuli Bulan...begitu jua hidup ini...hadirnya kecerian mesti hadirnya kemurungan,keperitan,kedukaaan..inilah hakikat insan bergelar MANUSIA

BE STRONG MEN...DONT STOP WORK HARD..THE FUTURE IS BRIGHT FOR YOU..NOT ONLY YOU BUT US..

No comments: